עקדת יצחק

העקדה
1998 שמן (122X 150 סמ')

במקרא נאמר שאלוהים ניסה את אברהם, כלומר לבדוק את מידת דבקותו באמונתו באל עליון. ואמר לו "אברהם, אברהם! ויאמר,  הנני ויאמר : קח- נא את בנך את יחידך אשר אהבת את יצחק ולך לך  אל ארץ המוריה, והעליהו שם לעלה על אחד ההרים אשר אמר אליך". אברהם עושה  כמצווה, הוא לוקח את יצחק, את עצי העולה, את האש והמאכלת והוא מגיע להר המוריה. הוא  בונה את המזבח, עוקד את יצחק על המזבח ונכון לעשות את מה שנצטווה. לפתע מלאך האלוהים עוצר בידו ואומר לו "אל תשלח ידך אל הנער כי עתה ידעתי שירא אלוהים אתה", אברהם ראה את האיל והקריבו במקום את בנו. אני מבין את התופעה הזאת כהמשך לאירועים ולעימותים שהיו לאברהם בינו לבין הסביבה  האלילית  ואשר גרמו למהלך  ה"לך לך…". באור כשדים     ואחר כך גם בחרן. הפעם העימות הגדול והנורא התרחש לדעתי בראשו של אברהם כלומר עימות בין התרבות השורשית האלילית אשר הייתה נפוצה אז בכל מקום, ונוהל ההקרבה של בן, אשר היה  רוויח אז ,כמתנה הנשגבה ביותר לאלים וכהוכחה מוחלטת לדבקות. הנוהל התרבותי והשורשי הזה עמד בעימות לבין האידאולוגיה הנשגבה של אברהם באל עליון המופשט והפוסל כל מעשה אלילות וכל פגיעה בחיי אדם. יש לזכור שאברהם הוא לא רק אדם בעל אופק רחב אלא גם בעל כריזמה גדולה וכאשר התרבות השורשית המציפה בכל מקום מתריסה כנגדו בשאלה ,נראה אותך?". זה מנקר חודר ומעורר תהייה עד כדי לרצות להוכיח ולעמוד בניסיון הנורא של העקדה.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s